ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2025

Βιργινία Φιλιππούση: Θερμοκήπιο προσωπικής και φαντασιακής πινακοθήκης

Στο ερώτημα που έθεσαν οι προσωκρατικοί για την ικανότητα του νου να σκέφτεται κάτι που έχει παρέλθει και ως παρελθόν τη στιγμή που το σκέφτεται να μην υπάρχει, η απάντηση ήρθε από τον Πλάτωνα.

Στο «ον» και το «μηδέν» του Παρμενίδη αντιπαρέβαλε την αναπαραστατική και την πραγματοκρατική θεωρία της μνήμης. Στην πρώτη η ψυχή του ανθρώπου αναπαρίσταται ως ένα  κέρινο εκμαγείο στο οποίο αποτυπώνονται διάφορα αισθητά δεδομένα, σκέψεις, έννοιες κλπ. Οι εικόνες του ενεργοποιούν το παρελθόν στην ανθρώπινη σκέψη. Κάπως έτσι μοιάζει και το δεύτερο σκέλος της μνήμης μόνο που εδώ η ψυχή λειτουργεί ως ένας μεγάλος περιστερώνας, όπου ο άνθρωπος έχει τοποθετήσει παντοδαπά πουλιά που εκφράζουν το παρελθόν του.


Οι «εικόνες» της αναπαραστατικής και της πραγματοκρατικής μνήμης ζωντανεύουν στη νέα έκθεση της Βιργινίας Φιλιππούση καθώς όπως η ίδια εξομολογείται, ένα μεγάλο μέρος της μνήμης λειτουργεί όπως ο περιστερώνας του Πλάτωνος  μόνο που η καλλιτέχνιδα το βλέπει ως Θερμοκήπιο Ιδεών. Για αυτό ίσως και ο τίτλος της έκθεσης που παρουσιάζει στη γκαλερί 7 σε επιμέλεια της  αρχαιολόγου και ιστορικού της τέχνης Ίριδας Κρητικού.

Με αφορμή το έργο της, η ζωγράφος σημειώνει: «Η φύση είναι η πηγή της ζωής μας. Από αυτήν αντλούμε τροφή, νερό, ενέργεια και όλα τα χρειώδη για την επιβίωσή μας. Ωστόσο, για χρόνια αντιμετωπίσαμε το περιβάλλον ως ανεξάντλητο πόρο, χωρίς να σκεφτόμαστε τις συνέπειες των πράξεών μας. Στη θεματική αυτή ενότητα, σχεδιάζω έναν εικονικό κήπο, που έχει την πρόθεση να αντισταθεί στην απειλή της κλιματικής κρίσης.


Συμπεριέλαβα την πεταλούδα σε πολλά έργα ως αντιπροσωπευτική της έννοιας της ελευθερίας αλλά και της φθαρτότητας, καθώς είναι ένα σύμβολο γεμάτο νοήματα που χρησιμοποιείται σε πολλές διαφορετικές κουλτούρες και παραδόσεις.

Ονόμασα τη σειρά «Θερμοκήπιο», όχι μόνο για να δώσω έμφαση στο υπαρκτό φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, αλλά με την επιθυμία να χρησιμοποιήσω τον όρο και υπαινικτικά. Για εμένα υπάρχει και ένας άλλος τόπος, πιο εσωτερικός, που τον ονομάζω «θερμοκήπιο των ιδεών». Εκεί συγκεντρώνονται σκέψεις και απορίες άλυτες για καθημερινά συμβάντα, που με εμπνέουν και με παροτρύνουν στον σχεδιασμό. Τα έργα της ενότητας, ακρυλικά τελάρα και σχέδια μικρών διαστάσεων, είναι δουλειά των δυο τελευταίων χρόνων, μέρος μιας εργασίας σε εξέλιξη».


Με αφορμή την ενότητα, η Ίρις Κρητικού σημειώνει: «Η ευθραυστότητα αυτών των σχεδίων, σε συνδυασμό με τη θαυμαστή τους γραμμική και χρωματική ποιότητα, αρθρώνει έναν ολόκληρο κόσμο που μας προκαλεί να σταματήσουμε την ταχύτητα της ημέρας, να ανακαλύψουμε τις υφές, να αφουγκραστούμε καλύτερα. Μικρά όντα εφήμερα, ευαίσθητα έμβια τεκμήρια της χλωρίδας και της πανίδας που συμπλέκονται γύρω μας, συνδιαλέγονται με τα πορτραίτα της μνήμης και του νου που συγκροτούν ως νοητό θερμοκήπιο την προσωπική πραγματική και φαντασιακή πινακοθήκη της ζωγράφου, δημιουργούν διηνεκείς μουσικούς ήχους, διατυπώνουν ψιθυριστικά αλλά ωσεί παρόντα μηνύματα ομορφιάς, επιβίωσης και επανεκκίνησης. Στον ανοιχτό ετούτο διάλογο της ελαφριάς ύλης με τις εναιωρήσεις του βλέμματος, η οργανική πολυτιμότητα της αειφορίας τρέπεται από φυσική επιθυμία σε μεταφυσική συνθήκη, πάλλεται και εγγράφεται ως μήνυμα συμπαντικό και προσωπικό».

Γκαλερί «7», Σόλωνος 20, Αθήνα

Εγκαίνια: Τρίτη 25 Φεβρουαρίου, 19.30

Διάρκεια έκθεσης: 25 Φεβρουαρίου – 15 Μαρτίου 2025

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 12.00 – 20.00 Τετάρτη, Σάββατο 12.00 – 16.00

Πληροφορίες: Τηλ: 210 3612050 gallery7@hol.gr  – www.gallery7.gr

https://www.art22.gr/%ce%b2%ce%b9%cf%81%ce%b3%ce%b9%ce%bd%ce%af%ce%b1-%cf%86%ce%b9%ce%bb%ce%b9%cf%80%cf%80%ce%bf%cf%8d%cf%83%ce%b7-%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%ce%b8%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%bf%ce%ba%ce%ae%cf%80%ce%b9%ce%bf-%cf%80/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...