ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 15 Ιουλίου 2018

Εκθέσεις Σύγχρονης Τέχνης σε Μουσεία των Κυκλάδων


Μια σειρά από εκθέσεις σύγχρονης τέχνης παρουσιάζει σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων. Οι εκθέσεις παρουσιάζονται σε μουσεία και αρχαιολογικές συλλογές αρμοδιότητάς της.

Οι εκθέσεις σχεδιάστηκαν στο πλαίσιο της επιδίωξης της Εφορείας να συνδιαλεχθεί με διαφορετικές ομάδες κοινού και να προσελκύσει μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών στους μουσειακούς χώρους της. Στο σχεδιασμό λαμβάνεται υπόψη η ιδιαίτερα αυξημένη τουριστική κίνηση των νησιών των Κυκλάδων την καλοκαιρινή περίοδο αλλά και η ανάγκη ανανέωσης του εκθεσιακού περιεχομένου των μουσειακών υποδομών ώστε να ανανεώνει το ενδιαφέρον και την ανταπόκριση της τοπικής κοινωνίας.

Όλες οι προγραμματιζόμενες εκθέσεις αποτελούν διοργανώσεις της Εφορείας σε συνεργασία με μεμονωμένους καλλιτέχνες και πολιτιστικούς οργανισμούς και θα περιλαμβάνουν εικαστικά έργα που στην πλειονότητά τους έχουν δημιουργηθεί για τους συγκεκριμένους χώρους. Συγκεκριμένα, οι εν λόγω εκθέσεις σύγχρονης τέχνης – εμπνευσμένες στο σύνολό τους από το πλούσιο αρχαιολογικό παρελθόν των Κυκλάδων – αναπτύσσονται στα μουσεία: Αρχαιολογικό Μουσείο Άνδρου, Αρχαιολογική Συλλογή Κουφονησίου, Αρχαιολογικό Μουσείο Μήλου, Αρχαιολογική Συλλογή Σαγκρίου Νάξου και Πύργος Crispi (Γλέζου) Νάξου (Ιωάννης Μιχαλούδης).



Αρχαιολογική Συλλογή Κουφονησίου
Αστερισμοί στο χώμα: ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης
(20 Ιουνίου – 2 Σεπτεμβρίου)

 Η έκθεση σύγχρονης τέχνης Αστερισμοί στο χώμα, προϊόν συνέργειας της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων με τον Οργανισμό ΝΕΟΝ, αποτελεί μια δράση με ιδιαίτερους συμβολισμούς για την τοπική κοινότητα και το σημαντικό αρχαιολογικό κεφάλαιο της περιοχής. Το σύμπλεγμα των νησιών που απαρτίζεται από το Άνω και Κάτω Κουφονήσι (αρχική εικόνα), την Κέρο, το Δασκαλιό και το Αντικέρι, φέρει μια σημαίνουσα αύρα για τη θεώρηση που έχουμε διαμορφώσει για τον πρωτοκυκλαδικό πολιτισμό. Αυτή η ένταση της αρχαιολογικής παρακαταθήκης έχει διαμορφώσει σαφή ίχνη στη συλλογική μνήμη της κοινότητας του Άνω Κουφονησίου. Αυτή η καθημερινή «εμπειρία» της τοπικής κοινωνίας την έχει κατευθύνει σε μια ισχυρή σύνδεση με το αρχαιολογικό κεφάλαιο που την περιστοιχίζει και παράλληλα σε μια σαφή πρόθεση για την ανάδειξή του και την επικοινωνία του στους πολυπληθείς επισκέπτες του νησιού. Σε αυτό το πλαίσιο, και ενώ ο σχεδιασμός της Αρχαιολογικής Συλλογής Κουφονησίου βρίσκεται σε εξέλιξη, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, σε συνεργασία με τον ΝΕΟΝ, παρουσιάζει μια εναρκτήρια έκθεση σύγχρονης τέχνης, που θα βρει την αφετηρία της στον αρχαιολογικό πλούτο των νήσων και θα μεθερμηνεύσει δημιουργικά το πολιτιστικό κεφάλαιο του χώρου και των κατοίκων του.

Η έκθεση αναπτύσσεται επιμελητικά με κέντρο αναφοράς το «αρχαιολογικό εύρημα» και τη θέση του στο εκάστοτε παρόν. Τι συμβαίνει όταν τα αντικείμενα ενός πολιτισμού μετατρέπονται σε «ευρήματα», εμφανίζονται ως αποσπάσματα και πώς καθορίζεται η προσπάθεια του αρχαιολόγου να συνθέσει εκ νέου μία εικόνα; Ποια θα είναι η θέση της σημερινής ‘αρχαιότητας’ στο μέλλον; Μέσω ποιας διαδρομής μεταφράζονται τα ευρήματα του παρελθόντος από ακαθόριστα θραύσματα ύλης σε αναγνωρίσιμα αντικείμενα και πώς επηρεάζει η ερμηνεία του αρχαιολόγου τη ματιά του θεατή;

Παρουσιάζονται έργα εικαστικά, γλυπτά, μικρές εγκαταστάσεις, ηχητικά, από εννέα καλλιτέχνες: Βαγγέλης Βλάχος, Hypercomf, Θάλεια Ιωαννίδου, Κωνσταντίνος Κωτσής, Theo Michael, Μαλβίνα Παναγιωτίδη, Βασίλης Παπαγεωργίου, Κώστας Ρουσσάκης και Κώστας Σαχπάζης. Στην έκθεση συμπεριλαμβάνεται το φιλμ Triumph Over Time του αρχαιολόγου Oscar Broneer, γυρισμένο το 1947 για την Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα.



Όλγα Πλαστήρα


Αρχαιολογική Συλλογή Σαγκρίου, Γύρουλας Νάξου
Ο Στάχυς της Δήμητρας: έκθεση γλυπτικής της Όλγας Πλαστήρα
(3 Ιουλίου – 24 Σεπτεμβρίου)

 Η Όλγα Πλαστήρα έχει κάνει σπουδές στην Academie Royale des Beaux Arts των Βρυξελλών και στην Academia delle Belle Arti της Ρώμης. Έχει εργαστεί για χρόνια με το μάρμαρο τόσο στην Carrara της Ιταλίας όσο και στη Νάξο, όπου διαμένει μόνιμα από το 2002. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις στην Ελλάδα αλλά και στην Γερμανία, Ιταλία και Πολωνία. Το 2013, στον Πύργο Μπαζαίου στη Νάξο, παρουσίασε έκθεση με τίτλο «Μίτος-η Πορεία». Στην Αρχαιολογική Συλλογή Σαγκρίου, θα εκτεθούν δύο έργα της γλύπτριας, εμπνευσμένα από το ναό της Δήμητρας στο Σαγκρί:

α. «Ο Στάχυς της Δήμητρας», μαρμάρινο έργο
β. «Ανα-σύνθεση του Στάχυος της Δήμητρας», έργο με χαρτί (papier de soie) και ύφασμα.

Η ίδια η γλύπτρια αναφέρει: «Προσπαθώ μέσα από τα γλυπτά μου, να συνδέσω τα απομεινάρια του Κυκλαδικού Πολιτισμού, και όχι μόνο, με το σήμερα. Αναζητώ, ψάχνω ίχνη, αποτυπώματα στα απομεινάρια, όπως κάνουν οι ανθρωπολόγοι και οι αρχαιολόγοι. Αυτή μου η αναζήτηση, σε αντίθεση με το επιστημονικό έργο των ερευνητών, είναι απόλυτα εικαστική και καταλήγει σε έργα τέχνης φανταστικά, χτίζοντας μια προσωπική έκφραση της Μυθολογίας».


HOPE


Αρχαιολογικό Μουσείο Άνδρου
Μy sons, too young then: έκθεση και performance του HOPE
(20 Ιουλίου-30 Σεπτεμβρίου)

 O HOPE αποτελεί έναν σύγχρονο δημιουργό που ανδρώθηκε εκτός της τυπικής καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, βρίσκοντας την αφετηρία της εικαστικής του διατύπωσης ως street artist. Ωστόσο, ήδη από τη γένεση της καλλιτεχνικής του γλώσσας η αρχαιότητα αποτέλεσε θεμελιακό άξονα στην έκφρασή του. Σύντομα ο HOPE διεύρυνε το πεδίο δράσης του και κινήθηκε με αποφασιστικότητα προς έναν σύνθετο εικαστικό λόγο εντός των γκαλερί (στην παρούσα φάση εκπροσωπείται από την The Breeder Gallery, μια από τις σημαντικότερες γκαλερί της Αθήνας με διεθνή δράση), των μουσείων τέχνης, του συμβατικού εικαστικού χώρου συνολικά. Τα επιτοίχια κολάζ συμπορεύθηκαν με την περφόρμανς, τις εγκαταστάσεις, τη μουσική σύνθεση και την επιμέλεια εκθέσεων.

Στο πρόσφατο έργο του HOPE θα επισημάνει κανείς με ένταση δύο νέες κατευθύνσεις. Αφενός, την αγάπη του για τις τρισδιάστατες συνθέσεις με ποικίλα υλικά, που αναπαράγονται και στις δυο διαστάσεις, και διακρίνονται από ένα παιγνιώδη χαρακτήρα και μια γκροτέσκα διάθεση, η οποία αυτόματα αναμορφώνει το αισθητικό τους υπόβαθρο. Αφετέρου, την ενασχόλησή του με τον πηλό, που όχι μόνο δημιουργεί αυτόματες συνδέσεις με τη χειρωνακτική διαδικασία και τα αρχαιολογικά κατάλοιπα, αλλά και διαχειρίζεται με τέτοιο τρόπο που να παραπέμπει σε φόρμες του απώτατου και πρόσφατου παρελθόντος.


HOPE

Φυσικά πάντα ποικιλμένες με μορφολογικά στοιχεία που αναιρούν τα στοιχεία της συμμετρίας, της τελειότητας, και της αισθητικής ακεραιότητας.

Αυτή η γκάμα υλικών και εκφραστικών μέσων θα αναπτυχθεί σε όλη την έκταση του Αρχαιολογικού Μουσείου Άνδρου, τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους του. Επιτοίχια κολάζ, τρισδιάστατες συνθέσεις, κεραμικές κατασκευές, performance κατά την ημέρα των εγκαινίων και στη συνέχεια βιντεοπροβολή της τελευταίας στο video room του μουσείου, θα βρουν τη θέση τους μεταξύ των πρωτότυπων αρχαιολογικών ευρημάτων και γλυπτών, εντός και εκτός μουσειακών προθηκών, αλλά και στο κτηριακό κέλυφος ενός σημειακού αρχιτεκτονήματος της Χώρας Άνδρου. Ο καλλιτέχνης με την παρούσα έκθεση, η οποία υλοποιείται με την υποστήριξη του Outset Contemporary Art Fund (Greece), επιχειρεί να γίνει σώμα μέσα σε σώμα. Τα έργα είναι τοποθετημένα δίπλα στα αρχαία ευρήματα, σε μια προσπάθεια να έρθουν κοντά κοινωνικές και ιστορικές πραγματικότητες, μέσα από το μηχανισμό παρατήρησης. Το παρόν υλικό λειτουργεί σαν συμβολική γλώσσα, ή μανιφέστο και παρέχει πληροφορία για την επικοινωνία με τα έργα του παρελθόντος. Ο χώρος δημιουργείται και παίρνει μορφή σε σχέση με τα υπόλοιπα σώματα, αλλά πρώτα και κύρια από το ίδιο μας το σώμα.
Τα έργα μου υπήρχαν χωρίς εμένα, αλλά δεν μπορούσες να τα δεις


Αρχαιολογικό Μουσείο Μήλου
Cultural Memory: ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης
(28 Ιουλίου-30 Σεπτεμβρίου)

 Δέκα σύγχρονοι Έλληνες καλλιτέχνες καλούνται να παράγουν το αποτύπωμα της μνήμης μέσα από τη δημιουργία πρωτότυπων έργων, εμπνευσμένοι από αρχαία αντικείμενα του παρελθόντος της Μήλου και την ιστορία τους. Από τα αρχαία αντικείμενα, καθένα από τα οποία ανήκει σε διαφορετική κατηγορία ή χρονολογική περίοδο, τα οκτώ περιλαμβάνονται στην έκθεση, ενώ τα δύο θα εκτεθούν για πρώτη φορά. Η επιλογή τους έγινε με στόχο αφενός να προβληθούν σημαντικά εκθέματα του μουσείου αφετέρου να παρουσιαστούν για πρώτη φορά στο κοινό ευρήματα από πρόσφατες σωστικές ανασκαφές στη Μήλο. Η έκθεση των σύγχρονων έργων θα παρουσιαστεί στον προθάλαμο του αρχαιολογικού μουσείου.


Βασική αρχή της πολιτισμικής μνήμης είναι η δημιουργία, μέσα από τα αντικείμενα διατήρησης της μνήμης, νοητικών εικόνων, οι οποίες θα συνδεθούν στην πορεία με τους ίδιους τους τόπους. Έτσι, τα αντικείμενα αντανακλούν στον ίδιο τον τόπο στον οποίο αναφέρονται και αντίθετα.

Ο κύριος Σεμπερέ πίστευε πως ο Θεός ζούσε λίγο ή πολύ στα βιβλία και γι’ αυτό
αφιέρωσε τη ζωή του στο να τα μοιράζεται, στο να τα προστατεύει και στο να
βεβαιώνεται πως οι σελίδες τους, όπως οι αναμνήσεις μας και οι επιθυμίες μας, δεν
θα χάνονταν ποτέ, γιατί πίστευε και με έκανε και μένα να πιστεύω πως, όσο
βρισκόταν έστω και ένας άνθρωπος στον κόσμο ικανός να τα διαβάζει και να τα ζει,
θα υπήρχε και ένα κομμάτι του Θεού ή της ζωής.

                       Το παιχνίδι του Αγγέλου, Καρλος Ρουί Θαφόν

Συμμετέχουν οι εικαστικοί: Ειρήνη Γεωργοπούλου, Θεώνη Δημοπούλου, Χαράλαμπος Επαμεινώνδας, Φίλιππος Θεοδωρίδης, Μιχάλης Καλλιμόπουλους, Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, Όλγα Μηλιαρέση- Φωκά, Πάνος Τσαγγάρης, Πάνος Φαμέλης, Αντώνης Φίκος.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...