ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Το αρχαιοελληνικό άγαλμα που έγινε πόλος έλξης για ένα νησί στην... Κροατία

Ο «Αποξυόμενος της Κροατίας» ανακαλύφθηκε τυχαία το 1996 στο Λόσινι και από το 2016 έχει το δικό του μουσείο στο κροατικό νησί.

Το κροατικό νησί Λόσινι στη βόρεια Αδριατική Θάλασσα είναι διάσημο για τις πανέμορφες ακτές του και για τον φυσικό του πλούτο. Είναι όμως διάσημο και για κάτι άλλο. Το 1996 ένας τουρίστας εντόπισε στον βυθό του ένα άγαλμα. Τρία χρόνια αργότερα ο Αποξυόμενος της Κροατίας ανασύρθηκε από τη θάλασσα και είκοσι χρόνια μετά τον εντοπισμό του απέκτησε το δικό του σπίτι: Ένα μουσείο αφιερωμένο εξ ολοκλήρου σε αυτόν.

Κι αν πολλοί αναρωτιούνται πώς γίνεται ένα μουσείο να αναφέρεται μόνο σε ένα έκθεμα και να είναι βιώσιμο, ο ξεναγός Νίκολα Άντριτς έχει την απάντηση:

«Όντως υπάρχουν πολύ λίγα μουσεία σαν κι αυτό παγκοσμίως. Απ' όσο ξέρω, στην Ευρώπη υπάρχουν μόνο δύο, εμείς και ένα ακόμα στην βόρεια Ιταλία. Θεωρώ ότι αυτή η αντίληψη, αυτή η νέα γενιά μουσείων είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Το βλέπουμε με τους επισκέπτες και εκείνοι το θεωρούν επίσης ενδιαφέρον και πρωτότυπο κι αυτό βοηθά στο να τους δημιουργηθούν αναμνήσεις».

Το χάλκινο άγαλμα ζυγίζει 300 κιλά και χρονολογείται από τον δεύτερο ή πρώτο αιώνα προ Χριστού. Εικάζεται ότι πετάχτηκε από ρωμαϊκό πλοίο που πιθανότατα το μετέφερε, ήδη ως αρχαίο εύρημα, για να διακοσμήσει μια ρωμαϊκή έπαυλη, προφανώς κάπου στην Αδριατική. Μετά την ανάσυρσή του υπέστη μια επώδυνη διαδικασία αποκατάστασης για να αφαιρεθούν οι θαλάσσιοι οργανισμοί που τον είχαν καλύψει, καθώς δεν χρησιμοποιήθηκαν καθόλου χημικά.

«Η ανταπόκριση από τους επισκέπτες είναι γενικά εξαιρετική και κάθε χρόνο είναι και καλύτερη. Το μουσείο πέτυχε να δημιουργήσει ένα νέο brand που χαρακτηρίζει το νησί ως πολιτιστικό προορισμό. Έτσι, η πλειονότητα των τουριστών που έρχονται στο Λόσιν, επισκέπτονται το μουσείο, διότι έχει καθιερωθεί πλέον ως αξιοθέατο, το οποίο, όταν κάποιος έρχεται εδώ, κανείς δεν θέλει να παραλείψει», εξηγεί ο Άντριτς.

Το άγαλμα παρουσιάζει έναν αθλητή που κρατά ένα εργαλείο, την στλεγγίδα, για να καθαρίσει το δέρμα του από τη σκόνη, το λάδι και τον ιδρώτα της προπόνησης. Πρόκειται για ένα δημοφιλέστατο θέμα της κλασικής γλυπτικής, όμως ο Αποξυώμενος είναι η καλύτερα σωζώμενη παρουσίασή του. Η ιστορία που περιβάλλει τον Αποξυόμενο εξηγείται αναλυτικά στο μουσείο, μαζί με στοιχεία σχετικά με την συνολική ιστορία της Μεσογείου, του θαλασσίου εμπορίου και της ναυπηγικής τέχνης της εποχής.

Σύμφωνα με τον Νίκολα Άντριτς, «οι επισκέπτες εντυπωσιάζονται με όλη αυτήν την ιστορία, η οποία έχει να κάνει με ένα μόνο άγαλμα, ειδικά από τη στιγμή που έχουμε ξεναγήσεις που διαρκούν 45 με 50 λεπτά και αφορούν μόνο μικρές ομάδες επισκεπτών. Ό,τι τους λέμε, τους μένει».

Ο Αποξυόμενος της Κροατίας θεωρείται το σημαντικότερο αρχαιολογικό εύρημα στην κροατική επικράτεια και πλέον αποτελεί σύμβολο και καμάρι του Λόσινι.

Πηγή: Euronews

http://anaskafi.blogspot.com/2024/11/blog-post_23.html#google_vignette

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...