ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2022

“Mondrian Evolution” στο Ίδρυμα Beyeler στην Ελβετία


Η έκθεση με αφορμή την 150η επέτειο από τη γέννηση του Piet Mondrian

Κείμενο: Πέπη Νικολοπούλου

Με αφορμή την 150η επέτειο από τη γέννησή του, το Ίδρυμα Beyeler, το οποίο γιορτάζει και τα 25 χρόνια του, αφιερώνει μια έκθεση στον Ολλανδό ζωγράφο με τίτλο "Mondrian Evolution"

Ίσως πιο γνωστός για τις αφηρημένες ζωγραφιές του με τις χαρακτηριστικές μαύρες οριζόντιες και κάθετες γραμμές μέσα σε μπλοκ βασικών χρωμάτων, εμπνευσμένος όχι μόνο από τη φύση αλλά και από τον ρυθμό, λάτρης του Foxtrot και της Jazz, ο Ολλανδός ζωγράφος Piet Mondrian, θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα.

Με αφορμή την 150η επέτειο από τη γέννησή του, το Ίδρυμα Beyeler, το οποίο γιορτάζει και τα 25 χρόνια του, αφιερώνει μια έκθεση στον Ολλανδό ζωγράφο με τίτλο “Mondrian Evolution”. Ως ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του κινήματος της avant-garde, ο Mondrian διαμόρφωσε την εξέλιξη της ζωγραφικής από την εικονογράφηση στην αφαίρεση. Το πρώιμο έργο του επηρεάστηκε όχι μόνο από την ολλανδική τοπογραφία στα τέλη του 19ου αιώνα αλλά και από τον συμβολισμό και τον κυβισμό.

Η έκθεση αποτελείται από 89 πίνακες ζωγραφικής σε εννέα γκαλερί. Το Ίδρυμα Beyeler έχει επτά πίνακες Mondrian, που εκτείνονται από το 1912 έως το 1938, οι οποίοι λειτούργησαν ως το έναυσμα γι’ αυτή την έκθεση.

PIET MONDRIAN, WOMAN WITH SPINDLE, C. 1893–1896 Oil on canvas, 36.8 × 29.8 cm Courtesy Pace Gallery © 2022 Mondrian/Holtzman Trust Photo: Kerry Ryan McFate

 

PIET MONDRIAN, FARM NEAR DUIVENDRECHT, CA. 1916 Oil on canvas, 86.3 x 107.9 cm The Art Institute of Chicago, gift of Dolly J. van der Hoop Schoenberg © 2022 Mondrian/Holtzman Trust Photo: bpk/The Art Institute of Chicago / Art Resource, NY

Ο Μοντριάν γεννήθηκε το 1872 στην πόλη Άμερσφορτ της Ολλανδίας και σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Άμστερνταμ, δίχως ωστόσο αξιοσημείωτες επιδόσεις. Τα πρώτα του έργα χαρακτηρίζονται από νατουραλιστικά και ιμπρεσιονιστικά στοιχεία, ενώ είναι στενά συνδεδεμένα με τις έντονες πνευματικές του αναζητήσεις.

Με την άφιξή του στο Παρίσι το 1911, αλλά και τη γνωριμία του με τα έργα των Georges Braque, Pablo Picasso αλλά και του Paul Cézanne, ο Mondrian θα δοκιμάσει τις δυνάμεις του και σε άλλα καλλιτεχνικά κινήματα. Τα έργα του σταδιακά αποκτούν πιο έντονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά ενώ τείνουν να γίνουν περισσότερο αφηρημένα, χρησιμοποιώντας στοιχεία του κυβισμού. Μόλις στις αρχές της δεκαετίας του 1920 άρχισε να επικεντρώνεται σε ένα εντελώς μη αναπαραστατικό εικονογραφικό λεξιλόγιο που αποτελείται αποκλειστικά από ευθύγραμμες διατάξεις μαύρων γραμμών σε λευκό φόντο και τα τρία βασικά χρώματα μπλε, κόκκινο και κίτρινο.

PIET MONDRIAN, THE RED CLOUD, 1907 Oil on cardboard, 64 x 75 cm Kunstmuseum Den Haag, The Hague, The Netherlands © 2022 Mondrian/Holtzman Trust Photo: Kunstmuseum Den Haag

 

PIET MONDRIAN COMPOSITION NO. II, 1913 Oil on canvas, 88 × 115 cm Kröller-Müller Museum, Otterlo, The Netherlands © 2022 Mondrian/Holtzman Trust Photo: Rik Klein Gotnik


Με την επιστροφή του στην Ολλανδία και λίγο μετά τον Ά Παγκόσμιο πόλεμο, συν-ίδρυσε με τον Theo van Doesburg, το καλλιτεχνικό κίνημα De Stijl. Ο Mondrian ανέπτυξε τη δική του μη αναπαραστατική τέχνη, που ονομάστηκε νεοπλαστικισμός, η οποία πίστευε ότι ήταν απαραίτητη για τη δημιουργία της παγκόσμιας ομορφιάς.

Για τη συνέχεια εδώ:

https://elculture.gr/mondrian-evolution-sto-idryma-beyeler-stin-elvetia-i-ekthesi-me-aformi-tin-150i-epeteio-apo-ti-gennisi-tou-piet-mondrian/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...