Τότε που ο κόσμος δεν ήταν έτοιμος να δεχτεί ευχές με κάρτες του Ισπανού Καλλιτέχνη…
Ευανθία Τζιμούρτα
Στα τέλη της δεκαετίας του 1940 η Hallmark, άρχισε να παρουσιάζει στην παγκόσμια αγορά εορταστικές ευχετήριες κάρτες αναπαράγοντας έργα των Πάμπλο Πικάσο, του Πωλ Σεζάν, του Πωλ Γκωγκέν, του Βίνσεντ Βαν Γκογκ και της Τζόρτζια Ο’Κιφ. Όπως σημειώνει στην αυτοβιογραφία του ο ιδρυτής της εταιρείας Τζόυς Κλάιντ Χολ μέσα από τις ευχετήριες κάρτες οι μεγαλύτεροι δάσκαλοι της τέχνης παρουσιάστηκαν σε εκατομμύρια ανθρώπους που διαφορετικά δεν θα τους είχαν γνωρίσει.
Σαλβαντόρ Νταλί Χριστουγεννιάτικη κάρτα The Nativity του 1959 Salvador Dali για το Hallmark
Η Hallmark που ιδρύθηκε το 1910 είναι μια από τις
μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο με πολλές δραστηριότητες πλέον και τζίρο 5 δις.
Δολάρια (2020).
Ο Σαλβαντόρ Νταλί έδωσε στη σύγχρονη τέχνη μια νέα δημοφιλία και την έκανε πιο προσιτή και κατανοητή στον κόσμο. Το Δεκέμβριο του 1946 το χριστουγεννιάτικο τεύχος του περιοδικού Vogue κυκλοφορεί με εξώφυλλο το έργο του Νταλί «Double Dalí». Ένα εξώφυλλο ιστορικό για τη Vogue αλλά και για τη σύγχρονη τέχνη.
Δυο χρόνια αργότερα η Hallmark του ανέθεσε να φιλοτεχνήσει κάρτες για τις γιορτές του 1948. Ήταν η πρώτη φορά που η Hallmark ξέφυγε από τις αρχές της να προωθεί μόνο κάρτες ασφαλείς, και συναισθηματικές, επιλογές που είναι αντίθετες σε κάθε ανάγκη για τολμηρή τέχνη. Οι εικόνες ενός ακέφαλου αγγέλου, ενός λαμπερού αλλά χωρίς χαρακτηριστικά μωρό Ιησού και τριών σοφών ανδρών σε καμήλες, απέτυχαν εμπορικά.
Το 1959 η
ίδια εταιρεία το ξανατόλμησε. Ο Νταλί ζήτησε προκαταβολή 15.000 δολάρια σε μετρητά
για 10 σχέδια ευχετήριων καρτών, χωρίς υποδείξεις από την Hallmark για το θέμα ή το μέσο, χωρίς προθεσμία
και χωρίς δικαιώματα. Τα πέντε από τα έργα τα έφτιαξε στο μπάνιο του σε δωμάτιο
ξενοδοχείου στη Νέα Υόρκη μέσα σε μια ώρα από την υπογραφή του συμβολαίου. Οι άνθρωποι
της Hallmark τα βρήκαν πολύ επιθετικά, πρωτοποριακά και «διεστραμμένα».
Χρησιμοποίησαν για κάρτες, μόνο μια σκηνή γέννησης και μια απεικόνιση της Παναγίας
και του Ιησού. Και τη δεύτερη φορά οι κάρτες δεν πήγαν εμπορικά και έτσι η Hallmark τις απέσυρε οριστικά από τη σειρά των προϊόντων
της.
Για τη συνέχεια
εδώ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου